Microsoft zrychlil vyhledávání čínských herních hitů v závodě se Sony By Reuters

Microsoft zrychlil vyhledávání čínských herních hitů v závodě se Sony By Reuters

2/2

© Reuters. Pohled na obchod s videohrami po vypuknutí COVID-19 v Šanghaji, Čína 23. října 2022. REUTERS/Aly Track

2/2

Autor: Josh Ye

HONG KONG (Reuters) – Společnost Microsoft Corp (NASDAQ:) shromažďuje obsah čínských videoher, který bude napodobovat Sony (NYSE:) Úspěch Group Corp s “Genshin Affect”, uvedly zdroje, upevnil přechod Číny ze země pouze hráčů na centrum vývojářů trháků.

Americký softwarový gigant a japonský předvoj technologie již několik permit nabízí velké peníze malým vývojářům na podporu programů a licenčních titulů, ale dopad „Genshin Impact“ dodal pocit naléhavosti, uvedly zdroje.

Akční hra na hrdiny od začínajícího šanghajského studia miHoYo vygenerovala od svého vydání před dvěma lety miliardy dolarů a zvýšila laťku v multiplatformních hrách professional více hráčů – zdroje uvedly, že Microsoft a Sony hledají svou hru v Číně. Předplatné a služby předplatného PlayStation Furthermore.

Rostoucí zájem Západu o čínské hry odráží dozrávání čínského herního průmyslu, uvedli analytici. Čínské hry jsou nyní srovnatelné s velkorozpočtovými západními hrami, řekl Daniel Ahmad, hlavní analytik společnosti Niko Companions.

„Čínští vývojáři her se snaží standardizovat své vývojové nástroje, vytvářet pokročilé výrobní procesy, investovat do skutečně rozsáhlých týmů,“ řekl Ahmad. “V konečném důsledku jim to pomáhá poskytnout jim konkurenční výhodu, aby oslovili široké publikum jak z hlediska geografie, tak platforem.”

Microsoft buduje tým pro vyhledávání čínských her, uvedly dva průmyslové zdroje. Výrobce Xboxu naplnil svůj seznam předplatitelů hlavně tituly velkých značek, ale nyní si namlouvá i nezávislá studia nabídkami za velké peníze, uvedli.

Zároveň záznamy ukázaly, že Microsoft rozšiřuje svou předplatitelskou službu na osobní počítače a kapesní zařízení, čímž zvyšuje přitažlivost čínských vývojářů, jako je miHoYo, kteří si vybudovali reputaci professional multi-participant, multiplatformní kompatibilitu – s „Genshin Impact“ ukázkovým příkladem.

Jeden z vedoucích pracovníků, jehož studio před třemi lety podepsalo licenční smlouvu s Microsoftem na uvedení své hry na Video game Move, uvedl, že americká firma nedávno nabídla na pokračování licenční smlouvu, která je mnohonásobně větší.

“Zatím to nepodepisujeme, protože si myslíme, že až úplně dokončíme naši hru, dostane ještě lepší nabídku,” řekl jednatel.

Ilustrujíc peníze, o které se jedná, záznamy ukázaly, že Microsoft zaplatil 2,5 milionu dolarů za uvedení akční hry „ARK: Survival Evolved“ na Activity Move a 2,3 milionu dolarů za pokračování ARK 2 – obojí od amerického vývojáře Studio Wildcard, vlastněné čínskými Snail Game titles.

Vedoucí pracovník jiného vývojáře, Recreate Games v Šanghaji, uvedl, že jeho společnost loni podepsala smlouvu s Microsoftem na nadcházející hru professional více hráčů „Party Animals“, která bude uvedena výhradně na Xbox.

“Xbox kontaktoval mnoho projektů v Číně a tyto projekty se primárně zaměřují na vývoj her pro konzole a Computer system,” řekl generální ředitel Luo Zixiong.

Microsoft nereagoval na e-mailové žádosti o komentář.

HRAJÍCÍ DOHOŇOVÁNÍ

Microsoft byl v Číně pomalejší než Sony. Japonská firma spustila v roce 2017 herní akcelerační plan „China Hero Project“, jehož cílem je pomoci čínským vývojářům publikovat hry na její PlayStation. Podpořila 17 titulů, z nichž sedm se dostalo na trh.

“Poslední dva roky jsme byli zticha. Ale plan stále velmi bzučí,” řekl v dubnu agentuře Reuters Kuangyi Zhou, bývalý manažer China Hero Undertaking. “Jsme hrdí na všechny hry, které z programu úspěšně vzešly… Není pochyb o tom, že přijde nová várka.”

V roce 2019 se Sony stalo partnerem miHoYo, málo známého studia, které vyvíjelo „Genshin Impact“. Hra – celosvětový strike, když vyšla o rok později – je dostupná pro osobní počítače a kapesní zařízení, ale konzolová verze je exkluzivně na PlayStation.

Microsoft litoval, že přišel o „Genshin Impact“, řekli dva lidé obeznámení s touto záležitostí. Mluvilo s miHoYo na začátku vývoje hry, ale nedosáhlo dohody, řekl jeden z nich. Druhá osoba uvedla, že tato zkušenost je hnací silou aktivnějšího úsilí Microsoftu o čínské vývojáře.

“Vyzvednutí ‘Genshin Impact’ vydělalo Sony hodně peněz,” řekl druhý člověk a odmítl být identifikován, protože informace nebyly veřejné.

Neexistují žádná veřejná facts o příjmech konzolí z „Genshin Impact“, ale facts ze Sensor Tower uvádějí číslo 3 miliardy dolarů pro mobilní zařízení k květnu.

VÝVOJ TRHU

Většinu 21. století hráli čínští hráči převážně importované tituly, protože domácí hry byly považovány za hry s nižší produkční hodnotou. Dokonce i čínský herní lídr Tencent Holdings (OTC:) Ltd začal doma vydávat zahraniční hry.

Jak se trh rozrostl na největší na světě, místní studia stále více investovala do vývoje kvalitnějších her. Tento pattern se zrychlil s regulačními omezeními na nové hry a limity na počet importů a těžil z návratu inženýrů, kteří pracovali ve špičkových studiích, jako jsou Ubisoft Entertainment SA a Activision Blizzard Inc (NASDAQ:).

Herní manažeři nyní poukazují na „Genshin Impact“ jako na globální milník v oboru, chválí jeho produkční hodnotu a bezproblémové hraní mezi platformami. Apple Inc (NASDAQ:) hru dokonce použil k demonstraci výkonu svých prémiových zařízení včetně nového iPadu Air vybaveného nejnovějším procesorovým čipem M1.

Dalším milníkem byl rok 2021 „Naraka: Bladepoint“ od NetEase (NASDAQ:) Inc, druhé největší herní firmy v Číně. Zatímco většina čínských titulů je volně hratelná a profituje z prodeje ve hře, “Naraka: Bladepoint” se prodalo přes 10 milionů kopií navzdory ceně 20 dolarů, což odráží důvěru v jeho produkční hodnotu.

Hra zaujala Microsoft i Sony, řekly agentuře Reuters dva zdroje. Jeden z nich uvedl, že NetEase upřednostnil společnost Microsoft, která z této hry v červnu učinila exkluzivní Match Pass.

Leave a Reply