Jak povzbudit váš tým, aby vám poskytoval upřímnou zpětnou vazbu

Členové týmu až příliš často očekávají, že dostanou zpětnou vazbu směrem dolů, ale pokud nejsou výslovně vyzváni, aby nabídli zpětnou vazbu směrem nahoru, nebudou vědět, že je to vůbec možné. Jako manažer je vaším úkolem požádat své zaměstnance o zpětnou vazbu na svůj vlastní výkon. Jak jinak budete vědět, co byste měli dělat dál a co byste měli dělat jinak? Přesto můžete zjistit, že vaši přímí podřízení se zdráhají poskytnout vám zpětnou vazbu, kterou potřebujete ke zlepšení nebo dokonce udržení toho, co funguje. Tento článek se zabývá pěti běžnými překážkami, se kterými se manažeři potýkají při získávání užitečné zpětné vazby od přímých podřízených, a jak je řešit, abyste získali potřebné informace.
Pokud jste manažer, nestačí poskytovat zpětnou vazbu svým přímým podřízeným. Součástí vaší práce je získat zpětnou vazbu také od vašich přímých podřízených. I když si možná myslíte, že dobře znáte své silné a slabé stránky, bez vnějšího sebeuvědomění – porozumění tomu, jak to, co říkáte a děláte, ovlivňuje ostatní – pravděpodobně nezlepšíte své zvyky, chování a praktiky vy (nebo jiní) zpět.
Toto vnější sebeuvědomění pochází z toho, že žádáte ostatní (zejména ty, kteří se k vám hlásí), aby se podělili o to, jak vás prožívají. Jak jinak budete vědět, co byste měli dělat dál a co byste měli dělat jinak?
Přesto můžete zjistit, že se vaši kolegové zdráhají poskytnout vám zpětnou vazbu, kterou potřebujete ke zlepšení nebo dokonce udržení toho, co funguje. Zde je pět běžných překážek, se kterými se můžete setkat při získávání užitečné zpětné vazby od vašich přímých podřízených, a jak je řešit, abyste získali potřebné informace.
1. Obavy z toho, zda jste vůbec otevřeni zpětné vazbě.
Členové týmu až příliš často očekávají, že dostanou zpětnou vazbu směrem dolů, ale pokud nejsou výslovně vyzváni, aby nabídli zpětnou vazbu směrem nahoru, nebudou vědět, že je na stole.
Co dělat: Řekněte svému přímému nadřízenému, že jste nejen otevření zpětné vazbě, ale že ji chcete a očekáváte. Jedním ze způsobů, jak to zarámovat, je sdílet, že sebezdokonalování je osobní a profesionální závazek, který jste učinili sami sobě – a požádat o pomoc, abyste svůj závazek splnili. Zeptejte se: “Pomohl byste mi prosím dodržet závazek, který jsem si dal?” Vaše přímá podřízená tak může vidět svou zpětnou vazbu jako pomoc při plnění slibu, který jste si dali.
2. Obava z toho, že „to uděláte správně“.
Správné poskytování zpětné vazby je dovednost, kterou je třeba se naučit. Pokud se vaši zaměstnanci nenaučili, jak to dělat dobře – možná proto, že neměli přístup ke školení, praxi nebo vzorům – pak se tomu mohou bránit.
Co dělat: Dejte svému přímému podřízenému vědět, že zpětná vazba je dovednost, kterou se nejlépe naučíte praxí – skvělá příležitost pro jejich rozvoj – a že byste jim rádi dali příležitost procvičovat si s vámi. Ujistěte je, že to nemají, udělejte to „správně“. Musí jen ukázat ochotu zkoušet a snažit se časem zlepšovat. Může být také užitečné jim to připomenout učení jakékoli nové dovednosti prochází čtyřmi fázemi:
- Nevědomá neschopnost („Nevím, že to neumím dobře.“)
- Vědomá neschopnost („Teď vím, že nevím, jak to udělat dobře.“)
- Vědomá kompetence („Teď vím, že vím, jak to udělat dobře.“)
- Nevědomá kompetence (“Dělám to dobře, aniž bych o tom přemýšlel.”)
Nezapomeňte uznat a oslavit jejich rozvoj dovedností, jak postupuje.
3. Strach z odplaty.
Přiznejme si to: Jste v pozici moci. Máte přístup ke zdrojům, které jsou důležité pro vaši přímou zprávu. Mohou se obávat, že poskytnutí zpětné vazby by mohlo narušit jejich budoucí příležitosti. Navíc v některých kulturách se poskytování zpětné vazby „nahoru“ v hierarchii prostě nedělá. Bylo by to považováno za neuctivé a neposlušné. Uvědomte si, že tyto kulturní normy mohou být významnou překážkou.
Co dělat: Demonstrovat empatie a pokory. Zkuste říct něco jako: „Vím, že může být nepříjemné dávat zpětnou vazbu někomu, kdo má slovo v tom, na čem pracujete, váš kariérní postup atd. Měl jsem stejné obavy při poskytování zpětné vazby můj šéf. Dovolte mi, abych vás ujistil, že vaši ochotu poskytnout mi užitečnou zpětnou vazbu – i když je negativní – vnímám jako jednu z vašich profesionálních aktiv. Vím, že se mohu zlepšit, a chci.”
4. Obavy ze zranění svých citů.
Jsi jen člověk, že? A zpětná vazba – zvláště když není doručena obratně – se může aktivovat pocity společenského odmítnutí. Váš přímý podřízený se může pochopitelně obávat, že ublíží vám a vašemu vztahu.
Co dělat: Prokažte své sebeuvědomění tím, že se nejprve ujmete vedení v poskytování konstruktivní zpětné vazby, která může zmírnit jejich obavy. Můžete říci: „Vím, že jsem ve své práci pomalý a metodický a často upřednostňuji přesnost před akcí. Jiní se se mnou podělili o to, že se jim s mým stylem těžko pracuje, zvláště když čelí těsnému termínu. Chtěl bych se v tom zlepšit. Podělil by ses o to, co jsi zažil?” A jakmile je necháte mluvit, můžete se zeptat: „A je ještě něco, na čem bych teď mohl pracovat a co by vám usnadnilo práci?“
5. Podezření, že se v důsledku zpětné vazby nic nezmění.
Dávat zpětnou vazbu je těžké, ale dát zpětnou vazbu, která nevede k žádnému zlepšení, je ještě těžší. Vyžádání si zpětné vazby, aniž byste ji řešili, a podniknutí opatření na její základě rychle nahlodá důvěru, protože podkopává vaši upřímnost a spolehlivost.
Co dělat: Řekněte svému přímému podřízenému, co plánujete udělat se zpětnou vazbou, kterou vám poskytne. Může to být od: „Oceňuji, že mi to říkáš – a nejsem si jistý, jestli to teď dokážu vyřešit. Zde je důvod…“ až „To je velmi užitečné a hodlám podniknout kroky ke změně tohoto chování. Tady je můj plán…“ A v obou případech je nadále aktivně, otevřeně a asertivně vyzvěte, aby vám poskytli zpětnou vazbu.
Jedna myšlenka na závěr: I když se můžete domnívat, že jste vytvořili bezpečné a přívětivé podmínky professional to, aby vám vaše přímá podřízená mohla poskytovat zpětnou vazbu, netrestejte je za to, že tak neučinili. Složitost nerovnováhy moci, rozdíly mezi tím, co byste vy a oni mohli považovat za „bezpečné a přívětivé“, stejně jako předchozí negativní zkušenosti, které mohli mít s poskytováním zpětné vazby v minulosti (které s vámi nemusí mít nic společného), to mohou způsobit. professional ně těžší, než jste si představovali.
Přesto udělejte, co můžete, abyste se ujistili, že dostáváte zpětnou vazbu, kterou potřebujete k růstu a úspěchu. Slovy obchodního manažera Pamela Gill Alabaster: „Neustálé učení vede k neustálému zlepšování. Zavazte se, že budete rozvíjet své znalosti, dovednosti a odbornost… Staňte se celoživotním studentem.“