GM pozastavuje placenou reklamu na Twitteru, protože šéf Twit Elon Musk přebírá vlastnictví • TechCrunch


General Motors dočasně pozastavila placenou reklamu na Twitteru, den poté, co miliardář a generální ředitel Tesly Elon Musk dokončil akvizici platformy sociálních médií za 44 miliard dolarů.
CNBC byla první nahlásit rozhodnutí GM. TechCrunch potvrdil rozhodnutí americké automobilky.
„Společně spolupracujeme s Twitterem, abychom pochopili směřování platformy pod jejich novým vlastnictvím,“ uvedla společnost v e-mailovém prohlášení pro TechCrunch. „Jak je běžné při významné změně mediální platformy, dočasně jsme pozastavili placenou inzerci. Naše interakce v oblasti péče o zákazníky na Twitteru budou pokračovat.“
Není jasné, jaké procento z celkového reklamního rozpočtu GM je věnováno Twitteru.
Většina, ne-li všechny, automobilky mají přítomnost na Twitteru. I když ne všichni se rozhodnou pro placenou reklamu.
Ford, GM, Stellantis, Porsche, VW a Volvo jsou jen hrstka zavedených výrobců automobilů spolu s novějšími společnostmi, jako je Rivian, které mají na platformě účty na sociálních sítích. Fisker je stále na Twitteru i poté, co jeho zakladatel a generální ředitel Henrik Fisker v dubnu po oznámení dohody Musk-Twitter smazal svůj osobní účet.
Musk se pokusil potlačit strach inzerentů začátkem tohoto týdne poznámkou zveřejněnou na svém osobním účtu na Twitteru o jeho zamýšleném přístupu k provozování platformy sociálních médií.
„Bylo mnoho spekulací o tom, proč jsem si koupil Twitter a co si myslím o reklamě,“ napsal Musk. “Většina z toho byla špatně.” Dále napsal, že věří, že Twitter má potenciál stát se „společným digitálním městským náměstím“ a že platforma nemůže být „peklem zdarma pro všechny“.
Muskovy sliby nemusí GM stačit, protože se snaží konkurovat a dokonce překonat Teslu v prodejích EV.